مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

راهی برای جوش ها

راهی برای جوش ها

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ارور تیم
هفته گذشته در مورد شوره سر صحبت کردیم و یه روش ساده رو معرفی کردیم برای بهبود این مشکل اما امروز یکی از مشکلات بزرگی که هر دختر یا پسر با اون روبهرو میشه جوش صورت هست. حالا امروز اموزشی رو آماده کردیم تا به کمک اون تا حدی بر این مشکل بزرگ که در زیبایی صورت خیلی تاثیر داره غلبه کنیم.

بیشتر بدانید:
یبوست، کم خونی، تغذیه نادرست و استرس از عواملی است که موجب ایجاد جوش می شود افرادی که پوست شان زیاد جوش می زند باید از مصرف کردن موادقندی و چرب خودداری کنند و به جای خوردن شیرینی، شکلات و غذاهای سرخ شده و پرادویه در رژیم غذایی روزانه خود از آب، سبزی و میوه های تازه استفاده کنند.
ویتامین های C, E, B, A در درمان کردن جوش تأثیر فوق العاده ای دارد این ویتامین ها را در سبزی ها، میوه ها، سبوس غلات و جگر می توانید پیدا کنید در حالیکه رژیم غذایی مناسبی گرفته اید.

نکات زیرا را نیز فراموش نکنید:
* جوش صورت را با نوک ناخن تان تحریک نکرده و آن را جدا نکنید. قشری که روی جوش را پوشانده محافظ پوست است و نمی گذارد آلودگی ها وارد پوست شود. این قشر اگر از بین برود جوش عفونی می شود و حتی پس از بهبود جوش جای آن در صورت می ماند.
با صابون های ضدعفونی کننده پوست تان را تمیز کنید و روی جوشها را پاک کنید تا ازگسترش آن جلوگیری شود.
* برای اینکه پوستان جوش نزد باید چربی ها را از سطح پوست پاک کنید. هر روز صبح و آخر شب پوست صورتتان را شسته و پاک کنید بهتر است برای اینکه همه پوستتان را تمیز کنید و هم دانه های سرسیاه را از بین ببرید، از صابونهای ضدعفونی کننده استفاده کنید.
* اگر می خواهید پوست صورتتان صاف و درخشان باشد باید به کمک پوست سر و موهایتان بروید زیرا ارتباط مستقیم و تنگاتنگی میان این دو وجود دارد. اگر موهایتان شوره می زند و یا بیش از اندازه چرب است از سرکه سیب یا آب لیموترش استفاده کنید.
* هر وقت می خواهیدبه پاک سازی پوست و سرتان بپردازید به یاد داشته باشید که باید اول از همه دستتان عاری از هرگونه میکروب و آلودگی باشد.
* وجود نقاط عفونی در بدن موجب بروز جوش می شود به این علت به سلامت دندانها توجه کنید.
* داشتن آرامش عصبی باعث می شود که پوست تان صاف باشد. تا می توانید ورزش کنید.
* از خوردن آجیل، سس، ادویه، غذاهای سرخ شده، شکلات، کاکائو، بستنی، شیرینی،نوشابه های گازدار، پنیرهای چرب، قهوه و چای داغ پرهیز کنید زیرا این مواد باعث افزایش جوش در صورت خواهدشد.

روش درمان:
یکی از راه های خلاصی از این جوش ها استفاده از اسفناج است. گیاه اسفناج دارای خواص درمانی ویژه ای است. اسفناج از دیرباز برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گرفت، همچنین این گیاه به علت داشتن منیزیم ضدسرطان است. اسفناج، روده و معده را ضدعفونی می کند، ترشح آنزیم های لوزالمعده و روده را افزایش می دهد و از سفید شدن موها جلوگیری می کند. آب اسفناج پخته مرهمی برای از میان بردن جوش های ریز زیر پوستی است.
به علاوه می توان از این محصول برای رفع خارش بدن استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد