مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

با Word هم می توانید سایت بسازید

با Word هم می توانید سایت بسازید


اگر می خواهید با ساختن یک سایت ، کالا و خدمات خود را به همه ی دنیا معرفی کنید و یا یک صفحه ی شخصی ( Home page ) برای معرفی خود و تخصص هایتان داشته باشید , یا حتی اگر دوست دارید یک سایت خانوادگی بسازید و عکسها و مشخصات خانواده تان را در آن قرار دهید و یا ... نیازی به دانستن زبانهای برنامه نویسی ، اصول طراحی وب Front Page html و یا هیچ تخصص دیگری نیست . کافی است کمی با نرم افزار Word مایکرو سافت آشنا باشید . در این مقاله ی کوتاه می خواهیم به کمک محیط ساده و دوست داشتنی Word در عرض چند ساعت یک سایت بسازیم . همه ی مراحل را می توانید در نگارش های مختلف Word را انجام دهید ؛ حتی در Word 97 . البته بهتر است حداقل از ورژن 2002  استفاده کنید

 


خوب حالا دست به کار شوید . ابتدا یک صفحه ی جدید باز کنید و از منوی Fileگزینه ی Save as HTML یا Save sa web pages را برگزینید و به صورت یک فایل با پسوند htm در مسیر دلخواه ذخیره کنید . بهتر است نام آن را indexhtm انتخاب کنید چرا که در آینده ای نزدیک این فایل ، صفحه ی اصلی سایت شما خواهد شد اگر دوست داشته باشید می توانید برای صفحه خود یک رنگ زمینه (Background ) برگزینید . توجه کنید انتخاب رنگ زمینه باید دقت کافی صورت گیرد ، تا از خوانایی مطالب صفحه کاسته نشود معمولاً رنگهای کمرنگ و ملایم و مناسب ترند . برای این کار از منویFormat گزینه ی Background را انتخاب کنید و رنگ مورد علاقه ی خود را برگزینید از قسمت Fill Effects هم می توانید افکتهای مختلفی به آن بدهید در این قسمت می توانید با انتخاب پوشهPicture نیز یک تصویر را برای پیش زمینه ی سایت خود قرار دهید . تایپ کنید ؛ مثل یک صفحه ی معمولی Word می توانید از فونتهای مختل ، بولت ( Bullet ) جدول ، تصویر نمودار و … استفاده کنید . برای افزودن تصویر می توانید از آیکن موجود در نوار ابزار ( toolbar ) یا از گزینه ی Picture موجود در Insert استفاده کنید . Word تصاویر جالب و جذابی دارد که Clip Art نامیده می شود .برای استفاده از آنها می توانید از منوی باز شده، Clip Art را برگزینید . اگر قصد دارید از تصاویر دلخواه خودتان استفاده کنید ، گزینه ی دوم راکه From file است . انتخاب کنید . پس از مشخص کردن مسیر و نام فایل . تصویر مربوطه در صفحه ظاهر می شود . نگران سایز تصاویر Clip Artها نباشید . با یک کلیک روی آنها می توانید به کمک ماوس از گوشههای تصاویر آنها را تغییر سایز دهید فراموش نکنید در حین انجام مراحل مختلف کار ، هر از گاهی صفحه ی خود را Save کنید . یکی از اجزای مهم یک صفحه ی وب پیوند با لینک ( Hyper link ) است لینک قسمت ی از صفحه است که اگر روی آن کلیک کنید . شما را به یک سایت دیگر صفحه ی دیگری از همان سایت ، یا قسمت دیگری از همان صفحه می برد . وقتی ماوس را روی یک لینک قرار می دهید . حالت ماوس از حالت فلش ، به صورت یک دست تغییر می یابد . لینک می تواند یک یا چند کلمه ، یک تصویر و یا حتی قسمتی از یک تصویر باشد با استفاده از لینکها ، بین صفحات مختلف سایت حرکت می کنید . اگر سایت شما بیش از یک صفحه داشته باشد ، نیاز دارید در قسمتی از صفحه ی اول یک سری لینک برای رفتن به صفحات دیگر قرار دهید .

 

صفحه ی دوم سایت را به همان روش صفحه نخست ایجاد کنید و آن را با نام مناسبی در همان مسیر قبلای ذخیره کنید . مجدداً به صفحه ی index . htm برگردید . کلمات یا تصویری که می خواهید به صفحه ی دوم لینک شود مارک یا Select کنید ماوس را روی آن قرار دهید . کلیک سمت راست کنید و از منوی باز شده گزینه ی Hyperlink را انتخاب کنید ( می توانید از آیکن link – Hyperدر نوار ابزار و یا از گزینه ی Hyperlink در منوی Insert نیز برای این کار استفاده کنید . ) حال مسیر و نام صفحه ی دوم را انتخاب کنید و OK را بزنید . با این کار اگر روی صفحه ی لینک شده از صفحهindex کلیک کنید به صفحه دوم خواهید رفت اگر اهل گشت و گذار در اینترنت باشید . حتماً دیده اید که وقتی به صفحات داخلی یک سایت مراجعه می کنید ، معمولاً راه بازگشت برای شما پیش بینی می شود تا در سایت گم نشوید بهتر است شما هم در همه صفحات داخلی سایت خود ، یک لینک « صفحه ی اصلی » یا ( home ) داشته باشید در این مثال هم در صفحه ی دوم یک لینک قرار دارد و آن را به Index . htm لینک کنید . مراحل فوق را برای صفحات دیگر سایت خود نیز انجام دهید . تمام شد به همین راحتی شما به کمک Word  یک سایت ساده ساختید .

 

حال باید سایت خود را بر روی یک میزبان وب ( WebHost  ) قرار دهید .

 

در اینترنت میزبانان رایگان و غیر رایگان بیشماری وجود دارد

 

www.netfirms.com , www.8m.com , www.tripod.com  نمونه هایی از میزبانان رایگان وب هستند . داشتن یک سایت در اینترنت ، نیاز به تخصص چندانی ندارد . فقط کمی همت می خواهد همین امروز دست به کار شوید و برای خود یک سایت اینترنتی جذاب ایجاد کنید و نشانی آنرا به دوستان و آشنایان خود بدهید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد