مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

متخصصین انجمن قلب آمریکا می گویند که بسیاری از زنان از علائم حمل

متخصصین  انجمن قلب آمریکا می گویند که بسیاری از زنان از علائم حمله قلبی بی‌اطلاع هستند و نمی‌توانند آنها را تشخیص دهند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، به گفته آنها اغلب زنان بالای ۵۵ سال قادر به تشخیص علائم حمله قلبی که بارزترین آن تنگی نفس است، نیستند.

در این تحقیق، متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه ییل در نیوهاون روی ۳۰ زن با میانگین سنی ۴۸ سال که دچار حمله قلبی شده بودند، مطالعه کردند.

این زنان درباره جزیی‌ترین تجربه‌های خود در این حملات قلبی توضیح دادند.

این متخصصان در بیانیه‌ای خاطرنشان کردند: ما دریافتیم در بیشتر موارد ارتباط بین این علائم با یک مشکل قلبی از سوی زنان تشخیص داده نمی‌شود و معمولا بیماران به اشتباه تصور می‌کنند که دچار خستگی مفرط، سوءهاضمه و یا استرس شده‌اند. بیشتر زنان نمی‌دانند که با خطر ابتلا به بیماری قلبی مواجه هستند.
شرح این مطالعات در گردهمایی انجمن قلب آمریکا در زمینه بیماری‌های قلبی عروقی و سکته ارائه شده است.

علائم حمله قلبی شامل ناراحتی سینه است که به صورت درد، احساس سوزش، احساس خفقان و سنگینی بیشتر در پشت جناق بروز می‌کند و ممکن است به فک تحتانی، ناحیه پشت، کتف و یا هر دو دست گسترش یابد.

شدت این علامت در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است از یک سوزش یا درد خفیف تا درد شدید و غیر قابل تحمل بروز کند.

البته باید به خاطر داشت که سکته قلبی همیشه با درد شدید همراه نیست، بلکه ممکن است حتی یک سوزش خفیف پشت جناق که بیش از چند دقیقه طول بکشد، حاکی از بروز سکته قلبی در فرد باشد.

به گفته متخصصان انستیتو ملی مطالعات بهداشتی، شایع‌ترین علائمی که زنان گزارش می‌کنند عبارت از خستگی غیرمعمول، اختلال در خواب و تنگی نفس است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد