مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

معرفی موتورهای جستجو مختلف

موتور جستجوی Alltheweb Alltheweb : یک موتورجستجوی خیلی بزرگ که اعتبار و عمومیت زیادی دارد. درسال 2002 ظاهراً یکی از مهمترین رقبای Google بشمار می رفت . در یک بررسی صورت گرفته توسط Pandecta magazine ، که در چهارمین سه ماه سال 2002 انجام شده است ، تخمین زده شده است که alltheweb دومین و بزگترین پایگاه داده را دارد , همچنین در تست ارتباط نیز خوب کار میکند و بعد ازگوگل و wisenut در رتبه سوم است. اما در تست سرعت معمولا شکست میخورد.
 
Altavista : موتورجستجوی پیشگامی است که توسط overture درفوریه 2003 خریداری شده است. موتور جستجوی Altavista
 
موتور جستجوی Ask Jeeves Ask jeeves : یک موتورجستجوی نسبتاً عمومی است. ادعایش برای شهرت این است که به شما اجازه میدهد تا بجای استفاده تنها از کلمات کلیدی بتوانید درخواست خود را بصورت یک سئوالات متنی توضیحی واردکنید. Ask jeeves ازteoma ، overture و ODP نتایج جستجو را دریافت میکند.
 
Excite : یکی از موتورهای اصلی جستجو است. موتور جستجوی Excite
 
موتور جستجوی Google Google : بزرگترین ، سریعترین و دقیقترین موتور جستجو است . گوگل با سیستم pagerank خودش مشهور است.
 
Hotbot : یک موتورجستجوی نسبتاً عمومی است ، اگرچه محبوبیت آن شدیدا با تسلط پیدا کردن گوگل کاهش یافته است. Hotbot یکبار گزارش شده است که بزرگترین پایگاه داده را در اختیار دارد. دریک بررسی صورت گرفته توسط pandecta magazine تخمین زده شده است که چهارمین پایگاه داده بزرگ را بعد ازگوگل ، alltheweb و wisenut دارد . hotbot به منظور رسیدن به سرعت از فن آوری محاسبه موازی بهره برداری میکند ( شبکه ایستگاه های کاری ). زمانی که شما قدرت محاسبه ترکیبی این مولفه های کوچکتر را اضافه میکنید، شما کارایی طبقانی ابرکامپیوتر را به دست می آورید. موتور جستجوی Hotbot
 
موتور جستجوی Lycos Lycos : خود را به عنوان یک موتورجستجو مطرح کرده است و در اواخر دهه 90 دارای رتبه بالایی از لحاظ محبوبیت بین کاربران اینترنتی بوده است.
 
Overture : بزرگترین و عمومی ترین موتورجستجوی PPC است , که قبلاً به عنوان GoTo شناخته شده است. موتور جستجوی Overture
 
موتور جستجوی Teoma Teoma : یک موتورجستجوی نسبتاً جدید است . ( درمقایسه با oldies‌مانند altavista . )
 
Yahoo : یکی ازاولین و دوست داشتنی ترین دایرکتوریهای وب است. Yahoo درحال حاضر ( 2002 ) سایتی است که بیشترین بازدید کننده را در اینترنت دارد. موتور جستجوی Yahoo
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد