مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

دانشمندان یک موش مقاوم در برابر سرطان کشف کردند

دانشمندان برای بررسی اینکه آیا شیوه درمانی موثر بر موش‌ها بر روی انسان نیز تاثیر دارد یا خیر ، آزمایشهای انسانی را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از تایم او ایندیا ،   دانشمندان  دانشگاه  ویک  فورست آمریکا می‌گویند این  درمان  شامل   تزریق  گلبولهای  سفید  خونی  (   (WBC از اهداکننده های برگزیده به بیمارانی است که سرطان آنها در مراحل پیشرفته قرار دارد.

این تحقیقات بر اساس کشف این گروه از دانشمندان که نتایج آن پنج سال پیش منتشر شد صورت گرفته است.

دانشمندان یک موش مقاوم در برابر سرطان کشف کردند و در تحقیقات بعدی خود دریافتند گلبولهای سفید گرفته شده از این موش و فرزندانش می‌تواند سرطانهای پیشرفته را در صد درصد موش‌های معمولی آزمایشگاهی، درمان کند.

این شیوه مورد تایید اداره غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

در این پژوهش، به بیماران سرطانی ، گلبولهای سفید موسوم به گرانولوسیت های گرفته شده از افراد جوان سالمی تزریق می‌شود که سیستم ایمنی شان سلول‌هایی با فعالیت ضد سرطانی بالا تولید می‌کنند.

دانشمندان از آن زمان تا کنون فعالیت ضد سرطانی مشابهی را در گلبولهای سفید برخی افراد سالم شناسایی کردند.

ژنگ کویی مجری این تحقیقات می‌گویند موفق شدیم در موش‌ها اشکال بسیار تهاجمی از سرطانهای بدخیم با تومورهای بسیار بزرگ را از بین ببریم.

وی با ابراز امیدواری از مشاهده این نتایج در مورد انسان افزود تحقیقات آزمایشگاهی ما نشان می‌دهد این توانایی ضد سرطانی در افراد سالم بیشتر است.

این گروه از پژوهشگران سلولهای ضد سرطانی انسانی را از اهداکنندگان سالم گرفته و در آزمایشگاه بر روی در سلول‌های سرطانی گردن رحم، پروستات و سینه مورد آزمایش قرار دادند و نتایج چشمگیری را مشاهده کردند.

نتایج این تحقیقات روز یکشنبه در کنفرانسشناخت پیری در لوس آنجلس ارائه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد