مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

با بررسی میزان کلسترول خون می‌توان خطر بروز بیماری قلبی ناشی از ه

محققان پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از شرکت‌کنندگان در آزمایشات کلینیکی هورمون درمانی در موسسه بهداشت زنان آمریکا، اعلام کردند که با بررسی میزان کلسترول خون می‌توان خطر بروز بیماری قلبی ناشی از هورمون درمانی در زنان یائسه را پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از  ساینس دیلی ، این تحلیل نهایی از آزمایشات کلینیکی هورمون درمانی نشان داد که زنان سالم و یائسه‌ای که میزان کلسترول خون آنها طبیعی یا کمتر است با خطر کوتاه مدت بروز حمله قلبی در طول هورمون درمانی مواجه نیستند.

پس از پایان این مطالعات چهار ساله مشخص شد که زنان یائسه‌ای که سابقه بیماری قلبی نداشته و میزان کلسترول بد آنها نسبت به کلسترول خوب شان کمتر از  ۲/۵ است به طور خاص در معرض خطر حمله قلبی یا مرگ و میر ناشی از آن نیستند.

این هورمون درمانی‌ها شامل درمان با استروژن به علاوه پروژسترون و یا استروژن به تنهایی است.

این تحقیقات در مقایسه با زنانی صورت گرفته که هورمون درمانی انجام نمی دهند.

دکتر مایکل لائور، رییس بخش  NHLBI در تشریح مطالعات فوق خاطرنشان کرد :
هیچ نوع از هورمون درمانی نمی‌تواند خطر بروز بیماری قلبی را در زنان سالم و یائسه کاهش دهد.

در حالی که مصرف استروژن همراه با پروژسترون خطر بروز بیماری‌های قلبی را در زنان افزایش می‌دهد.

هم چنین استفاده از استروژن به همراه پروژسترون و نیز استفاده تنها از استروژن خطر سکته مغزی و تشکیل لخته‌های خونی را افزایش می‌دهد.

به علاوه تحقیقات پیشین نیز نشان داده است که ترکیب هورمون درمانی خطر سرطان بروز سینه را تشدید می‌کند.

به گفته متخصصان؟ بیماری قلبی به شماری از بیماری‌های مختلف اطلاق می‌شود که روی قلب تاثیر می‌گذارند.

براساس آخرین آمار در سال ،۲۰۰۷ بیماری قلبی اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در آمریکا، انگلیس، کانادا و ویلز بودند به طوری که تنها در آمریکا در هر ۳۴  ثانیه یک نفر در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهد همچنین بیش از  ۴۵۱ آمریکایی هر سال در اثر ابتلا به بیماری قلبی عروق کرونر تلف می‌شوند. این آمار نشان می‌دهد که در کشور انگلیس نیز سالانه  ۱۰۱ هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری قلبی عروق کرونری می‌میرند.

نتایج این تحقیقات در مجله آمریکایی کاردیولوژی منتشر شده است و آگاهی از آن می‌تواند به زنان و متخصصان کمک کند که در مورد استفاده از هورمون درمانی و مزایای آن در زنان یائسه و یا حتی خطرات احتمالی آن بهتر تصمیم گیری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد