مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

محققان واریان ژنتیکی را شناسایی کردند که میزان گلوکز را تنظیم می‌

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی واریان ژنتیکی را شناسایی کردند که میزان گلوکز را تنظیم می‌کند و احتمال ابتلا به خطر دیابت نوع  ۲ را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از  ساینس دیلی ، نتایج این تحقیقات در شصت و هشتمین نشست علمی انجمن دیابت آمریکا که روز یکشنبه در سان فرانسیسکو برگزار شد ارائه شده است.

دکتر ریچارد ام. واتانابه استادیار پزشکی پیشگیرانه و فیزیولوژی و زیست فیزیک در دانشکده پزشکی کک (  )Keck کالیفرنیای جنوبی و مجری این تحقیق، گفت در یک تحقیق ارتباط بین واریان‌های ژنتیکی در ژنوم انسانی با گلوکز و انسولین ناشتا مورد بررسی قرار گرفت.

وی از کشف ارتباط جدیدی بین سطح گلوکز ناشتا و گیرنده ملاتونین  ۱B موسوم به  MTNR۱B خبر داد.

به گفته این محقق این ارتباط از آن جهت جدید تلقی می‌شود که این نخستین باری است که یک واریان ژنتیکی با گلوکز و افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط شده است.

پژوهشگران در این تحقیق اطلاعات ژنتیکی شش هزار و  ۵۴۳ نفر را که حاصل سه مطالعه جداگانه بود، مورد بررسی قرار دادند.

کشف  MTNR۱B از آن جهت جالب است که ملاتونین در تنظیم چرخه شبانه روزی مانند چرخه خواب نقش دارد و افراد مبتلا به اختلالات خواب مستعد چاقی و مقاومت انسولین هستند که از عوامل خطر دیابت نوع  ۲ به شمار می‌روند.

واتانابه گفت برای شناخت نقش  MTNR۱B در تنظیم گلوکز و مشخص کردن چگونگی اثر آن در ابتلا به دیابت ، باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد