مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

اثر درمانگری زعفران بر ناتوانی جنسی در مردان به اثبات رسید.و ممک

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، موفق شدند تا اثر درمانگری زعفران بر ناتوانی جنسی را در مردان به اثبات برسانند. 
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این موضوع در قالب نتایج یافته‌های دکتر علی شمسا استاد اورولوژی دانشکده پزشکی و دکتر حسین حسین زاده استاد بخش فارماکولوژی و سمشناسی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه در همایش علمی کاربردی زعفران در مشهد اعلام شد.

دکتر شمسا در این همایش گفت: مطالعاتی که انجام دادیم ثابت کرد زعفران اثر درمانی قابل توجهی بر درمان ناتوانیهای جنسی در مردان دارد.

وی افزود: ناتوانیهای جنسی از بیماریهای شایع در مردان است زیرا بر اساس آمارهای رسمی ۱۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.

وی اظهار داشت: اثر درمانی زعفران بر ناتوانی جنسی مردان در بررسی و مطالعه‌ای که بر روی ۲۰ بیمار در بیمارستان قائم(عج) مشهد صورت گرفت ثابت شد.

این متخصص اورولوژی با اظهار اینکه بیماران مورد بررسی در سنین  ۲۶ تا  ۶۲ سال قرار داشتند افزود: در این تحقیق وضعیت بیماران قبل از درمان مورد بررسی و و آزمایش دقیق قرار گرفت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بعد از انجام آزمایشهای دقیق و پرسش از بیمار و رجی‌اسکن(  (Rigiscan به مدت  ۱۰ روز و هر روز یک قرص ۲۰۰  میلیگرمی از زعفران به بیماران داده شد.

وی افزود: در دهمین روز از انجام این تحقیق نیز دو قرص معادل  ۴۰۰ میلی گرم زعفران و عصاره آن در اختیار بیماران قرار گرفت و سپس بیماران با دستگاه رجی‌اسکن مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه آن افزایش قابل توجه قدرت جنسی در آنان بود.

دکتر شمسا با تاکید بر اینکه این دارو نسبت به بسیاری از داروهای درمانگر ناتوانی جنسی چون “ویاگرا” بسیار ارزانتر و نیز ایمن‌تر است گفت:  استفاده از “ویاگرا” در درمان ناتوانی جنسی بیماران قلبی می‌تواند منجر به مرگ ناگهانی و کوری و تبعات نامطلوب بسیاری شود اما در بررسیهای انجام شده، زعفران هیچیک از این عوارض را نداشته و ندارد.

این پژوهشگر با اشاره به شیوع ناتوانی جنسی در ایران همچون بسیاری از مناطق جهان افزود: این بیماری مختص مردان نیست بلکه در زنان هم بسیار شایع است.

وی اظهار داشت: گرچه اثرات زعفران بر روی زنان دارای ناتوانی جنسی مورد بررسی قرار نگرفته اما با توجه به اثر درمانی مشابه ویاگرا بر روی زنان و مردان، احتمال می‌دهیم زعفران در درمان زنان نیز اثرگذاری مشابهی با مردان داشته باشد.

دکتر شمسا هدف از انجام تحقیق صورت گرفته را ساخت قرص و دارویی ذکر کرد که بتواند جایگزین قرصها و داروهای پرعارضه و گران کنونی در درمان ناتوانی جنسی شود

همچنین معاون پژوهشی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با تاکیدبر خاصیت ضدسرطانی زعفران گفت: مواد موثره موجود در زعفران از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری می‌کند.

دکتر جلیل توکلی‌افشار افزود: بر خلاف داروهای شیمیایی موجود، مصرف گیاه دارویی زعفران بر روی سلولهای طبیعی و نرمال نیز اثر تخریبی ندارد.

وی گفت: بسیاری از داروهایی که امروز در درمان سرطانها کاربرد دارند در عین آثار مثبت، اثرات تخریبی و نامطلوبی بر سلولهای نرمال و سالم بدن دارند.

وی افزود: تاکنون تحقیقات بر روی شش نوع سرطان شایع انجام شده که از نخستین آنها سرطان کبد و پروستات با توجه به شیوع بالای آن در جامعه و نیز کلیه و مثانه است.

او گفت: در بررسی برروی سرطان کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سلولهای سرطانی بعد از استخراج از کبد تکثیر و در برابر عصاره‌های مختلف زعفران قرار داده و مشخص شد که عصاره این گیاه هیچ نوع اثر نامطلوبی بر روی سلولهای طبیعی بدن ندارد اما قادر است رشد سلولهای سرطانی را مهار کند.

وی افزود: تحقیقات پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین ثابت کرد زعفران و مواد موثره آن شامل “کروسین و سافرانال” در هر شش مورد سرطان مورد بررسی خاصیت مهارکنندگی دارد.

او ادامه داد: در مجموع بررسی و تحقیق بر روی خواص زعفران بر روی این سرطانها از شکل آزمایشگاهی خارج شده و در سطح بالینی بر روی برخی از بیماران به شکل کلینیکال نیز انجام می‌شود.

دکتر توکلی با بیان اینکه سرطان یکی از چالشهای مهم پزشکان در قرنهای اخیر بوده و عمده تحقیقات بر روی داروهای شیمیایی مناسب برای این بیماری متمرکز شده گفت: می‌توانیم تحقیقات خود را برروی گیاهان دارویی ارزشمندی چون زعفران و خواص درمانی آن بر روی بیماریهای مختلف متمرکز کنیم.

همچنین یک استاد دانشگاه چیبا ژاپن با استناد به نتایج تحقیقات مقدماتی خود زعفران را در درمان بیماری صعب‌العلاج آمیوتروفیک لاترال اسکلروز “  “ALS موثر خواند.

پروفسور ایکاگامی  افزود :  ALS از امراض لاعلاجی است که شیوع آن یک در  ۱۰۰ هزار نفر بوده و درمان شناخته شده‌ای برای آن وجود ندارد.

آمیوتروفیک لاترال اسکلروز  ALS تخریب پیش رونده سلول‌های طناب نخاعی است که منجر به‌از دست رفتن تدریحی عملکرد عضلات شده و بیمار ظرف دو تا پنج سال فوت می‌کند.

فقط  ۱۰ درصد بیماران تا  ۱۰ سال زنده می‌مانند و دارویی هم برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه داروهای شناخته شده موثری برای این بیماری وجود ندارد اظهار داشت : بر اساس یافته‌های اولیه ما زعفران یکی از داروهایی است که می‌تواند این بیماری را درمان کند.

وی افزود: تحقیقات در مورد زعفران را اخیرا شروع کردم و در مورد بیماری  ALS به نتایج قابل قبولی در تاثیر زعفران رسیده‌ایم.

ایکاگامی با بیان اینکه این بررسی از جمله تحقیقات نادر دنیاست گفت: در صورت قطعی شدن این نتایج زعفران دارویی مطرح در سطح دنیا برای درمان این بیماری خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ژاپن استفاده از زعفران برای تهیه گیاهان دارویی کاربرد زیادی دارد گفت: این گیاه به‌ویژه برای تهیه داروهای درمان‌کننده بیماری‌های سخت استفاده بسیار دارد.

به گفته این محقق ژاپنی مراحل تحقیقاتی استفاده از زعفران در درمان بیماری  ALS همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه زعفران سال‌های زیادی است که در ژاپن استفاده می‌شود ، تاریخچه آن را مربوط به حدود  ۱۵۰۰ سال قبل دانست که این گیاه ارزشمند از چین به ژاپن آورده شد.

وی با اشاره به نتایج تحقیقات انجام شده بر روی خواص درمانی زعفران بر بیماری‌های مختلف افزود : زعفران همچنین در زنانی که به علت سن بالا تعادل هورمونی بدن‌شان به هم خورده و یک سری اختلالات را موجب شده اثر درمانی خوبی دارد.

ایکاگامی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده زعفران می‌تواند در درمان این اختلالات هورمونی به ویژه به صورت چای به کار رود.

وی در ادامه با بیان اینکه زعفرانی که در ژاپن فروخته می‌شود با نام تجاری اسپانیاست در حالی که این زعفران از ایران به اسپانیا می‌رود اظهار داشت : در ژاپن زعفران ایران شناخته شده نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد