مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

آشنایی با بزرگان IT

آشنایی با بزرگان IT 


امید کردستانی

معاون ارشد گوگل 

 

 

امید کردستانی، مسئول بخش ارائه خدمات درآمدزای شرکت گوگل و رهبر خستگی ناپذیر بخش فروش جهانی آن است .وی بیش از 14 سال در زمینه فروش فناوریهای پیشرفته به مشتریان و سازمانها تجربه دارد و تا به حال سمتهای مهمی در شرکت Netscape Communications داشته است .کردستانی به عنوان معاون بخش تولیدات تجاری و فروشNetscape ، درآمد وب سایت این شرکت را ظرف 18 ماه، از مبلغ سالانه 88 میلیون دلار به بیش از 200 میلیون دلار افزایش داده است .وی به عنوان مدیر فروش به شرکت Netscape پیوست و طی فعالیت 4 ساله خود در این شرکت، مسئول برقراری ارتباط با مشتریان بزرگی چونCitibank ،AOL ،Amazon ،Intuit ،Travelocity ،Intel ،@Home ، eBay و Excite بود .وی پیشاز حضوردرNetscape ، در بخش بازاریابی، مدیریت تولید و توسعه تجاری شرکتهایی چونThe 3DO Company ، Go Corporation و Hewlett Packard فعالیت کرده است .
کردستانی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت تجاری از دانشگاه استانفورد و همچنین مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه ایالت سان خوزه است
.

 

فرزاد ناظم
مدیر فنی سایت یاهو!
 


فرزاد ناظم در اوایل سال 1996 به عنوان معاون ارشد بخش فنی به یاهو (
Yahoo) ملحق شده و در سال 1997 مدیر فنی آن شد .وی که دارای لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه صنعتی کالیفرنیاست،  مسئول نظارت بر تمامی حوزههای مهندسی، شامل نحوه عملکرد سایت و توسعه محصول است .تجربه کاری وی در مناصب فنی و اجرایی به بیش از 18 سال میرسد .ناظم قبل از اینکه به یاهو ملحق شود، معاون ارشد بخش وب سرور و رسانه شرکت اوراکل (Oracle) بوده است .وی همچنین مسئولیتهای مختلفی را در شرکتهای SYDIS و Rolm Corporation به عهده داشته است.
 

منبع: مجله وب شماره 39

سوزان دکر

مدیر امور مالی و نائب رئیس هیئت مالی و اجرایی سایت یاهو!

سوزان دکر قبل از پیوستن به یاهو در ژوئن 2000، در DLJ (Donaldson, Lufkin & Jenrette) ار سال 1986 به عنوان رئیس سراسری برای جستجوی فرصت های قابل استفاده در بنای تجاری DLJ مشغول به کار بود. در ژانویه 2000 او به عنوان عضوی از انجمن مشاور استاندارهای اصول حساب های مالی بوسیله سرپرست فدراسیون اصول حساب های مالی منسوب شد.همچنین نقشی از چارت تحلیل گر مالی (CFA) را در سال 1982 دریافت کرد. او دارای درجه B.S از دانشگاه Tufts به همراه یک درجه مضاعف در دانش کامپیوتر و علم اقتصاد و M.B.A از مدرسه اقتصاد هاروارد می باشد.

 

 

سیندى مک کفرى، معاون رییس ارتباطات Google!

سیندى مک کفرى داراى 20 سال تجربه در رابط عمومى، روابط سرمایهگذارى، ارتباط بازاریابى، ارتباطات کارمندان و مشتریان و گزارش و ویراّ آن قبل از ملحق شدن آن به گوگل است. ایشان در شرکتهاى Apple Computer، E*TRADE، The 3DO Company، و SmartForce (CBT Systemsسابق) سوابق کارى دارد.

مک کفرى داراى لیسانس هنر از دانشگاه Nebraska است، ایشان همچنین در رشته ادبیات نیز در دانشگاه Missouri State تحصیل کرده. وى کار خود را با گزارشگرى و ویرایش اخبار در روزنامه ها که میتوان از آنها به روزنامه هاى The Omaha World-Herald; the Springfield (Mo.) Leader & Press; the Kansas City Business Journal; The Contra Costa Times; و روزنامه هاى تجارى مانند Macintosh Today. اشاره کرد آغاز کرد. ایشان همچنین در جمع آورى موضوع The Elements of Style نقش مهمى داشت

 

دکتر اریک اشمیتدت، رییس هیت مدیره و مدیر اجرایى سایت Google!

دکتر اریک اشمیدت در آوگوست 2001 -- شهریور 1380 -- یعنى بعد از پنج ماه از ملحق شدن ایشان به اعضاى هیت مدیره به عنوان رییس اجرایى انتخاب شد. همچنین اشمیدت رییس هیت مدیر شرکت Novell است که ایشان به عنوان شخص مرکزى و تصمیمگیر در مدیریت و توسعه این شرکت به حساب مىآید.

اشمیت از شرکت Sun Microsystems به شرکت Novell در سال 1997 پیوست، ایشان در Sun سمت رییس تکنولوژى را داشتند. در مدت خدمت ایشان به Sun که 14 سال طول کشید، ایشان موقیتهاى اجرایى را در این شرکت ایفا میکرد که نتیجه آن کسب شناخت هاى بین المللى در توسعه تکنولوژى و اینترنت در ارتباط جمعیهاى تجارت، دولت، تحصیلات، فرهنگ و علم و دانش بود. اشمیدت همچنین نقش بسیار مهم و اساسى را در بازار Java، زبان برنامه نویسى independent کامپیوترهاى Sun را داشت.

قبل از پیوستن به Sun، اشمیدت جزو یکى از اعضاى تخقیقاتى در لابراتوار دانش کامپیوترى شرکت Xerox Palo Alto Research Center (PARC) را داشت. او همچنین مقامهایى را در Bell Laboratories و Zilog نیز داشت.

اشمیدت داراى دکتراى کامپیوتر و دیپلم عالى مهندسى برق از دانشگاه California در Berkeley است. ایشان لیسانس مهندسى برق خود را از دانشگاه Princeton دریافت کرده است.

 

 

لرى پیج، کمک موسس و رییس کل Google!

لرى پیج داراى تحصیلات عالى مهندسى علوم از دانشگاه Michigan است. همچنین ایشان ریسس این دانشگاه نیز بوده است. پیج همچنین داراى مدرک دکتراى علم کامپیوتر از دانشگاه Stanford است.

سابقه کارى او شامل طراحى نرم افزار در شرکت Advanced Management Systems در واشنگتون و شرکت CogniTek در اوانستون بوده است. پیج اولین تجربه کارى خود را در زمینه کامپیوتر در سال 1979 شروع کرده است. ایشان به همراه سرجى برین در سال 1998 بنیانگذار گوگل بودند.

 

 

تیم آرمسترونگ، معاون رییس فروش تبلیغات Google!

تیم آرمسترونگ از Snowball.com به گوگل آمد. تیم در آن شرکت معاون ریسس فروش و برنامه ریزى بود، او مدیریت گروهى شامل از 100 کادرکن را در حدود 16 ماه به عهده داشت. ایشان همچنین مسیول بخش برنامهریزى و خویشاوندى و بازاریابى بود که شکتهاى خویشاوند آنرا میتوان New Line Cinema و لیگ هاى NFL نامید.

قبل از Snowball.com، آرمسترونگ در شرکت IDG   مسئولیت مدیر فروش ملى را به عهده گرفته بود.

آرمسترونگ داراى مدارک تخصصى اجتماعى و اقتصادى است. ایشان همچنین یکى از قهدمانا دو ماراتن است

 

 

 

جون برادی ،نایب رییس قسمت سرویسهای جستجو Google!

جوان بردى داراى بیش از 12 سال تجربه در فروش و بازاریابى تکنولوژى سطح بالا است. قبل از ملحق شدن او به گوگل، وى مسیولیت کل بخش توسعه تجارى و اعانت فروش را در شرکت Netscape به عهده گرفته بود. با خویشى وى با eBay, Network Solutions و سایر شرکتهاى عظیم دیگر، خانم بردى، سود 2 میلیون دلارى هر فصل را 12 میلیون هر فصل در یکسال تبدیل کرد. وى همچنین مسئول توسعه تجارى به همراه تجارت، محاسبه و کانلهاى اینترنتى را در Netcenter شرکت Netscape داشت. ایشان زمانى که نقش دار و مسئول فروش OEM شرکت Netscape بود مشارکتهایى را با شرکتهایى مثل Hewlett Packard, Oracle, Computer Associates, SGI, and Informix راه اندازى کرده بود.

قبل از ملحق شدن به گوگل، خانم بردى به عنوان بازاریاب شرکت Silicon Graphics بود. مدرک تحصیلى او دیپلم اجرایى تجارى از دانشگاه San Jose State است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد