مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

فرهنگ داده‌ چیست ؟

فرهنگ داده‌ چیست ؟


فرهنگ داده‌ها، یا فهرست داده‌ها، در برخی از سیستم‌های نرم‌افزاری، مجموعه‌ای از متاداده است که تعریفات و نمایش عوامل اصلی داده‌ها را در بر می‌گیرد.

در زمینه سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها، مجموعه‌ای از جداول و نظرات است که تنها قابل مشاهده هستند. به علاوه موارد دیگر‌، فرهنگ داده‌ها موارد زیر را در بر می‌گیرد:

    * تعریف دقیق عوامل اصلی داده‌ها

    * نام کاربری‌، نقش‌ها و مزایا

    * طرح هدف

    * رویه‌های ذخیره شده و راه اندازها

    * ساختار کلی پایگاه داده‌ها

    * تخصیص فضا

یکی از مزایای فرهنگ داده‌ها با تنظیم مناسب‌، هماهنگی میان اقلام داده‌ها در جداول متفاوت است. برای مثال، جداول متفاوتی شماره تلفن‌ها را ذخیره می‌کنند؛ با استفاده از فرهنگ داده‌ها شکل این شماره‌ تلفن‌ها هماهنگ خواهد بود.

فرهنگ داده‌هایی که سازمان در سطح شرکت تهیه می‌کند، تعاریف نمایشی و معنا شناسی عوامل داده‌ها را در بر می‌گیرد. اجزا معنا شناسی بر تولید تعریف دقیق از عوامل داده‌ها تمرکز دارد. تعریف نمایشی اطلاعاتی در رابطه با چگونگی ذخیره عوامل داده‌ها در یک ساختار کامپیوتری مانند عدد طبیعی‌، رشته یا قالب‌های داده را در بر دارد. فرهنگ‌های داده‌ها یک قدم جلوتر از تولید تعریف معناشناسی داده‌ها برای سازمان است.

در ابتدا‌، گاهی فرهنگ داده‌ها به سادگی مجموعه‌ای از ستون‌های داده‌ها و تعاریف معنی و انواع موارد آورده در ستون‌ها گفته می‌شود. فرهنگ‌های داده‌ها دقیق‌تر از ضمیمه‌ها هستند. زیرا آنها معمولاً یک تعداد بیشتری نمایش ساختار دهی به داده‌ها را در بر می‌گیرند. فرهنگ‌های داده‌ها معمولاً با مدل‌های داده متفاوتند زیرا مدل‌های داده‌ها معمولاً ارتباط‌های پیچیده میان عوامل داده‌ها را در بر می‌گیرند.

زمانی که منطقی مجزا به تعریف عوامل داده اضافه شود می‌توان فرهنگ‌های داده‌ها را به یک Ontolody هستی‌شناسی تبدیل کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد