مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

رپیدشیر (RapidShare) چیست؟

رپیدشیر (RapidShare) چیست؟


این سایت در حقیقت ارایه دهنده ی فضای اینترنتی است که امکان (Upload) و دریافت (Download) هرگونه فایل با حجم های گسترده را به کاربران می دهد.

اکثر افراد، شرکت ها، سایت های اینترنتی و ... فایل های خود را بر روی سرورهای رپیدشیر به صورت رایگان آپلود می کنند. این فایل ها در بسیاری از موارد به صورت نامحدود بر روی سرورهای قدرتمند رپیدشیر باقی می مانند و تمامی کاربران می توانند آن فایل ها را دانلود و از آن ها استفاده کنند. حتما تاکنون متوجه شده اید که این کار هزینه بسیاری را برای رپیدشیر در بر دارد بنابراین رپیدشیر کاربران خود را به دو دسته تقسیم می کند:

 

دسته اول: کاربران رایگان

دسته دوم: کاربران اصلی یا ویژه

 

مسلما کاربران رایگان با وجود این که می توانند از امکانات سایت استفاده کنند ولی دارای محدودیت هایی نیز می باشند. این محدودیت ها بدین شرح است:

1- کاربران رایگان به طور همزمان نمی توانند چندین فایل را دانلود کنند.

2- کاربران رایگان نمی توانند از برنامه های مدیریت دانلود مانند Internet Download Manager, Dap, GetRight و... استفاده کنند.

3- کاربران رایگان بعد از دانلود یک فایل تا مدتی اجازه دانلود مجدد ندارند، این زمان با توجه به حجم فایل دریافت شده می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت باشد.

همچنین کاربران رایگان با محدودیت های دیگری نیز مواجه می شوند که چندان مهم به نظر نمی رسد.

کاربران اصلی یا ویژه با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه می توانند بدون هیچ محدودیتی از این سایت استفاده کنند.

در ادامه این مطلب به بیان چگونگی استفاده از مطالب این سایت به صورت رایگان می پردازیم که فکر می کنم اکثر کاربران ایرانی مایل به استفاده از این روش هستند!

فرض کنید شما وارد سایتی شده اید و قصد دانلود یک فیلم، موسیقی یا ... را دارید. برای این کار بر روی لینکی کلیک می کنید که منتهی به صفحه دانلود رپیدشیر می شود که شکل این صفحه را در زیر مشاهده می کنید.

سپس با کلیک کردن بر روی دکمه Free به صفحه دوم دانلود وارد می شوید، در این صفحه مانند شکل زیر چند دقیقه ای را باید منتظر بمانید تا ثانیه شمار صفر شود.

بعد از این مرحله وارد صفحه ای به شکل زیر می شوید.

وقتی این صفحه یعنی صفحه دانلود ظاهر شد باید یکی از سرورهای موجود را انتخاب کرد. رپیدشیر با توجه به این که تعداد کاربرانش بسیار زیاد است و باید سرویس با کیفیتی را ارایه دهد اقدام به راه اندازی چندین سرور با حجم 10 ترابایت کرده است یعنی وقتی فایلی آپلود می شود به صورت همزمان بر روی این سرورها قرار می گیرد تا زمانی که کاربرها خواستند این فایل را دانلود کنند با مشکل کمبود سرعت مواجه نشوند و اگر با این مشکل رو به رو شدند به راحتی سرور دیگری را انتخاب کنند.

 

بعد از آن که سرور را انتخاب کردید، کمی پایین تر کدی را مشاهده می کنید و همانطور که در تصویر بالا ملاحظه کردید باید این کد را دقیقا در کادر مربوط وارد کنید و دقت داشته باشید که در هنگام نوشتن کد کلید Caps Lock روشن باشد در غیر این صورت به شما اجازه دانلود داده نمی شود.

در مرحله آخر بر روی گزینه دانلود (Download) کلیک کنید تا فایل شما شروع به دانلود کند.

نکته 1: برای استفاده و دریافت فایل به صورت رایگان از رپیدشیر باید تمامی برنامه های مدیریت دانلود مانند Internet Download Manager, Dap, GetRight و ... خود را ببندید!

نکته 2: توجه کنید که با یک IP فقط می توانید یک فایل را در یک زمان دانلود کنید و اگر بیشتر از یکی بخواهید دانلود کنید با پیغام خطا مواجه می شود (بعضی اوقات هم چون IP ها مشترک است شاید همچین پیغامی را دریافت کنید که باید بعدا امتحان کنید)!

نکته 3: رپیدشیر برای کاربرانی که به صورت رایگان از آن استفاده می کنند محدودیت دانلود دارد و بعد از هر دانلود، با توجه به حجم فایل دانلود شده باید مدت زمانی را منتظر بمانید تا دوباره به شما اجازه دانلود داده شود. (اگر از Dial-up و یا ADSL با IP داینامیک استفاده می کنید می توانید با یک بار قطع و وصل کردن IP خود را عوض کنید)!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد