مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مبانی موتورهای جستجوگر

مبانی موتورهای جستجوگر


میلیون ها و بلکه میلیاردها صفحه وب در اینترنت وجود دارد، که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. قرار دادن صفحه وب خود در شبکه فقط آغاز کار است. شما باید حضورتان را به همه اعلام کنید _ یک علامت خوش آمدید بسازید. ثبت سایت خود در موتورهای جستجوگر اولین اقدام در اعلان حضورتان در شبکه جهانی است.

 سه روش مختلف برای ثبت سایت در موتورهای جستجوگر مهم وجود دارد:

 

روش دستی: یک به یک به موتورهای جستجوگر مراجعه کنید سایت خود را معرفی کرده و به سوالات آنها پاسخ دهید.

 سایت های ثبت نام خودکار: بسیاری از این سایت ها وجود دارند . Adpro ،Adme ، Superb Submit pro سه گزینه ای هستند که ما براحتی پس از جستجو برای  "website submission" یافتیم.

 نرم افزارهای ثبت نام اتوماتیک: مانند Adweb یا web position gold . این نرم افزارها کاری بیش از ثبت سایت شما در موتورهای جستجوگر می کنند. امکانات مشترک آنها شامل :

بررسی وب سایت شما

ارائه مشاوره در مورد چگونگی بهینه کردن سایت

کمک در بدست آوردن keyword یا کلمات کلیدی مناسب

تبادل لینک- جستجو و تائید اعتبار

ثبت نام اتوماتیک در موتورهای جستجوگر

 

 با مزایای زیادی که این نرم افزارها در اختیار شما قرار می دهند دارای قیمت مناسبی هستند. نرم افزار Adweb و  www.webposition.com  نیز فوق العاده اند. دانستن این نکته ممکن است مهم باشد که این نرم افزارها بصورت دوره ای به روز رسانی میشوند و برای دریافت نسخه جدید باید مبلغی را بصورت سالیانه یا ... پرداخت کنید. برخلاف بسیاری از نرم افزار های دیگر ، برنامه های ثبت نام در سایت بیشتر جنبه کرایه ای دارند تا خرید!

 

خب ، کدامیک بهترین است ؟ برخی از متخصصین روش ثبت نام دستی را معرفی می کنند... گروهی دیگر ، روش نرم افزاری را سریعتر می دانند. جواب این سوال به این بستگی دارد که موضوع سایت شما چقدر مورد رقابت است. اگر در یک بازار تک محصولی که خیلی کمتر مورد توجه قرار گرفته هستید، عملاً از هر روشی که استفاده کنید کاملاً موثر خواهید بود. از طرف دیگر ، اگر می خواهید سایتی با یک موضوع رایج و پر طرفدار راه اندازی کنید ، احتمالا با ثبت نام دستی در سایتهای جستجوگرِ عمده ، نتایج خیلی بهتری خواهید گرفت. در این جا لیستی از چند موتور جستجوگر برتر برای شروع ارائه شده است :

Google

Alltheweb.com

Yahoo

MSN search

Overture  ( سابقاً با نام GoTo  )

AltaVista

 

شاید بهترین منبع برای دریافت اطلاعات در مورد موتورهای جستجوگر ، www.searchenginewatch.com باشد. حتما سری به این سایت بزنید ، اینجا یک معدن طلا مملو از اطلاعات در مورد موتورهای جستجوگر است.قبل از آنکه سایت خود را در موتور جستجوگر ثبت کنید ، مطمئن شوید که سایت شما به طور خاص برای این کار بهینه شده است.

مکان دیگری که ممکن است مایل باشید از آن بازدید کنید ، Robotstxt.org است. که به شما کمک می کند تا از عملکرد صحیح robots text file خود اطمینان حاصل کنید و البته با تعداد زیادی از آنها آشنا شوید. دیگر سایت مفید ، Good keywords میباشد که در پیدا کردن کلماتی که می خواهید به کمک آنها سایت خود را بهینه کنید ، یاری می کند.

 صحبت در مورد موتورهای جستجوگر به زمان زیادی نیاز دارد که در این فرصت کم مجالی برای آن نیست. شما می توانید با جستجو در اینترنت و همچنین مطالعه مقالات سودمندی که در این مورد موجوداند بر دانش خود بیافزایید. بخاطر داشته باشید هر قدر بیشتر در مورد جستجوگر ها بدانید ، می توانید رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کرده و مسلماً شانس بیشتری برای درآمد و سود داشته باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد