مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

چند توصیه برای بهتر بازی کردن با PC

چند توصیه برای بهتر بازی کردن با PC


برنامه‌های‌ اضافه ‌‌خاموش‌

درایورها: نصف بیشتر مشکلاتی که در بازی‌ها دارید (از قبیل کند اجرا شدن تا ایرادهای عجیب و غریب ویندوز) مربوط به درایور کارت های گرافیکی می‌شوند. سعی کنید برای به روز کردن درایور کارت گرافیکی‌تان، به سایت خود مارک کارت گرافیک مراجعه کنید نه انویدیا یا.ATI  معمولا با وارد کردن شماره سریال کارت گرافیکی، سایت ها آخرین درایور موجود مربوط به مدل کارت شما را در اختیارتان می گذارند.

 

بایاس: به روز کردن بایاس مادربرد به تازه کارها توصیه نمی شود اما یک روش بسیار خوب برای داشتن یک سیستم با ثبات تر است. به روز کردن بایاس مادربرد هیچ تاثیری روان تر اجرا شدن بازی ها و فریم در ثانیه بیشتر نمی شود و بیشتر به کار اورکلاک بازها می خورد.

 

اورکلاک: راجع به اورکلاک کردن حتما اول اطلاعات کاملی به دست بیاورید و بعد امتحان کنید. یادتان باشد که سیستم خنک کننده مهمترین عامل در اورکلاک کردن است. با اورکلاک کردن می توانید بازی ها را بسیار بهتر و روان تر اجرا کنید فقط بهتر است وقتی کارتان تمام شد قطعه اورکلاک شده را به حال اول برگردانید. برای کار با اینترنت و مین روب بازی کردن اورکلاکینگ به هیچ دردی نمی خورد.

 

فایل های اضافی: با اینکه ویندوز خودش حجم فایل های swap را تعیین می کند، اما شما هم می توانید در این تصمیم گیری به کمک ویندوز بروید. اگر این فایل در درایوی به جز درایو ویندوز باشد عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین یادتان باشد هر چند وقت یک بار Defrag انجام بدهید.

پروفایل خالی: در ویندوز xp می توانید یک پروفایل مخصوص به بازی برای خودتان ایجاد کنید. در این پروفایل هم هیچ برنامه اضافی و حافظه اشغال کن نصب نکنید. داشتن یک User برای بازی، می تواند به بهتر کار کردن User های دیگر هم کمک کند!

 

سرویس های اضافی: با باز کردن پنجره Task Manager و دیدن پردازش های در حال انجام، همیشه تعداد زیادی سرویس های سیستم ها در حال کار هستند که بعضی هایشان واقعا به درد نمی خورند. این سرویس ها را باید به طور دستی و با دکمه End Process تعطیل کنید. توصیه می کنیم به سایت blackviper.com مراجعه کنید و لیست سرویس هایی که با بستنشان به هیچ جای ویندوز برنمی خورد را ببینید.

 

کنترل بی مورد: غیر فعال کردن User Account Control در ویندوز ویستا هم تاثیری در فریم در ثانیه بازی هایتان ندارد. اما بعد از یک سال که بنشینید حساب و کتاب کنید می بینید که ساعت ها وقتتان به خاطر بررسی های بی مورد این سرویس به هدر رفته است.

 

جستجوی سریع: قبل از هر چیزی با راست کلیک‌کردن روی درایوهای هارد دیسک، گزینه Index this driver for faster search  را غیرفعال کنید. جستجوی سریع نخواستیم! تاثیرش را خودتان خواهید دید. همچنین قبل از اجرای هر بازی، Sidebar را کاملا تعطیل کنید.

 

برای تشخص بهتر شدن عملکرد سیستم در بازی ها، بهترین و ساده ترین راه بررسی فرم در ثانیه برای هر بازی است. برای اینکار هم نصب یک نسخه از نرم افزار FRAPS  کفایت می کند. البته نرم افزارهای بنچ مارک برای این منظور زیاد هستند و بعضی از بازی ها نظیر کرایسیس هم این قابلیت را دارند که عملکرد سیستم را بررسی و به شما گزارش بدهند.

 

منبع : کلیک ضمیمه روزنامه جام جم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد