مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

آسیب‌پذیری کودکان چاق

آسیب‌پذیری کودکان چاق


بررسی‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از کودکان چاق به دلیل عدم استفاده از صندلی مخصوص در اتومبیل در سوانح رانندگی دچار صدمات شدید و در برخی موارد مرگ می‌شوند.

کودکانی که در صندلی مخصوص در اتومبیل نمی‌نشینند در صورت بروز حادثه به جلو یا طرفین پرت شده و بیشتر دچار آسیب‌های ناشی از ضربات می‌شوند.  علت آن نیز تا حد زیادی به دلیل چاقی  زیاد آنهاست که نشستن در صندلی مخصوص را برایشان دشوار می‌کند.

 در حال حاضر یکی از مشکلات جوامع در سرتاسر جهان چاقی بیش از حد است که این امر دامنگیر کودکان نیز شده است.

صندلی مخصوص کودک در اتومبیل یکی از ابزار بسیار مهم جهت تامین امنیت کودکان است که بسیاری از والدین به دلیل عدم آگاهی از اهمیت آن  و به دلیل چاقی کودکانشان ترجیح می‌دهند کودک بدون هیچ‌گونه کمربند و حفاظ روی صندلی عقب اتومبیل بنشیند و همین امر موجب بروز بسیاری از سوانح در تصادفات می‌شود.

حتی برخی از والدین به تقاضای کودکانشان مبنی بر نشستن روی پای آنها در هنگام رانندگی گوش می‌دهند و این کار موجب می‌شود که یکی از قربانیان حتمی‌ رانندگی در سوانح همین کودکان باشند.

کارشناسان هشدار می‌دهند والدین توجه داشته باشند که حتی کودکان چاقی که در صندلی راحت نیستند باید با استفاده از کمر بند ایمنی در صندلی عقب بنشینند تا شدت صدمات کاهش یابد.

 

منبع : چهار دیواری ضمیمه جام جم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد