مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

نوشته های سایت

نوشته های سایت


1+12 نکته در مورد نوشته های سایت که بصورت مستقیم بر نظر بازدیدکننده تاثیر می گذارند

 

ظاهر نوشته های سایت شما در واقع بصورت مستقیم باعث افزایش یا کاهش مقبولیت و امکان فروش سایت میشود. اندازه ، رنگ ، فونت و الگوی متن شما بر روی تصمیم بازدید کننده به خریدن یا نخریدن تاثیر زیادی میگذارند. در ذیل به 1+12 نکته در این مورد اشاره شده است.

 

   1. راحت خوانده شود: شما باید خواندن مطالب را برای بازید کنندگان سایت خود آسان کنید. نباید از یک رنگ متن روشن مثل زرد بر روی زمینه سفید یا متن مشکی بر روی زمینه تیره و امثال این موارد استفاده کنید.

   2. در متن احساس ایجاد کنید : می توانید از رنگها برای احساس و حال دادن به نوشته و تحریک خواننده استفاده کنید. مثلا برای ایجاد هیجان رنگ قرمز و برای برانگیختن طمع رنگ سبز را بکار ببرید. بالاخره باید انواع تاکتیک های روانشانسی رنگها  را در این رهگذر برای جلب نظر بازدید کننده و تشویق وی برای خرید استفاده کنید.

   3. توجه بازدید کننده را جلب کنید : میتوانید با تیتر ها و سرفصل ها اینکار را انجام دهید. نام بخش ها و تیتر ها را با رنگی دیگر و متمایز نشان دهید. اینکار عنوان را در ذهن خواننده حک کرده و وی را به خواندن بقیه مطلب ترغیب می کند.

   4. کلید واژه ها را مشخص کنید: کلمات کلیدی و مهمی که ممکن است برای کاربر دارای اهمیت باشد را پر رنگ تر یا متفاوت با متن اطرافشان کنید. مثلا از حالت توپر ، شکسته ، زیر خط ، تغییر رنگ و ... استفاده کنید.

   5. اندازه متن را به مقدار کافی بزرگ در نظر بگیرید: متن شما نباید بیش از حد بزرگ یا کوچک باشد. از فونت بزرگ برای تیترها و سرفصل ها و از متن معمولی برای بقیه مطالب استفاده کنید. اگر پدر بزرگ نتواند متن شما را بخواند، مطمئن باشید که واقعا ریز نوشته اید!

6. در متن های انگلیسی هرگز تمام متن را با حروف بزرگ ننویسید: خیلی غیر حرفه ای به نظر می رسد و خواندن آن نیز مشکل است. میتوانید در نام تیترها و سرفصل ها  بصورت محدود از حروف بزرگ نیز استفاده کنید.

   7. نوع فونت باید مرتبط با موضوع باشد: اگر کار شما فروش کتابهای علمی –تجاری است نباید از فونت فانتزی یا غیر رسمی استفاده کنید. با این کار تعجب و شک بازدید کننده را بر می انگیزید.

   8. استفاده مناسب از فاصله ها : در هنگام درج متن بسیار مهم است که بصورت صحیح فضای های خالی را در بین متن در نظر بگیرید. باید ابتدای پاراگرافها را تورفتگی داده و گزینه ها و لیست ها را شماره گذاری یا علامت گذاری(bullet) کنید. تیترها ، زیر عنوانها ، جملات و پاراگرافها باید بصورت استاندارد و خوش قیافه تنظیم شده باشند.

   9. کاربران را مجبور به استفاده از عینک آفتابی نکنید: از رنگهای روشن و پس زمینه هایی با رنگهای تند و خیلی روشن در همه جای صفحه استفاده نکنید. این کار خواندن متن را مشکل و چشمان بازدیدکننده را اذیت می کند تا جایی که بالاخره برای حفظ بینایی خود از سایت شما فرار می کنند.

  10. خوانایی و صحت متن را حتما بررسی کنید: بسیار اهمیت دارد که موارد املایی و دستور زبان متن را قبل از بارگزاری صفحات بررسی کنید. در هنگام نوشتن تبلیغات می توانید برخی از قوانین گرامری و نه املایی را نادیده بگیرید. البته همانطور که مطلع می باشید، زیاده روی همیشه کاری ناپسند است.

  11. یکنواختی متن : در متن یک صفحه یا مقاله از تعداد بیشماری فونت مختلف استفاده نکنید. باعث خستگی چشم و ناخوانی متن میشود. قانون استاندارد استفاده حداکثر سه نوع خط و سه رنگ می باشد. زیاده روی نه تنها باعث جلب توجه بازدید کننده نمی شود بلکه او را دل زده و بی میل می کند.

  12. کوتاه نویسی : از نوشتن جملات طولانی و پیچ در پیچ اجتناب کنید. یک قانون رایج اینست که باید جمله را با یک نفس خواند. اگر بیشتر شد در فکر کوتاه کردن یا تقسیم کردن آن باشید. خوانندگان در وب دوست دارند زود به مقصد و هدف برسند. در متن هم اگر برای رسیدن به آخر جمله ، وقت زیادی صرف کنند آنرا رها خواهند کرد.

  13. خوانندگان را وادار به خرید یک فرهنگ لغت نکنید: در متن از کلمات رایج و پرکاربرد استفاده کنید. مثلا بجای بکار بردن عبارت "آنچنانکه که استحضار دارید" ، بنویسید  "همانطور که میدانید" . از کلمات خیلی عجیب و غریب با مفاهیم دو یا چند پهلو جدا اجتناب کنید.

 

منبع : منبع : http://webpro.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد