مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

افزایش مدت بازدید

افزایش مدت بازدید


ده روش برای افزایش مدت بازدید افراد از سایت

 

هر چه قدر بازدیدکنندگان مدت بیشتری را در سایت بگذرانند، فرصت بیشتری برای متقاعد نمودن آنها به خرید یا استفاده از سرویس خود در اختیار دارید. در ذیل 10 روش سودمند و موثر برای حفظ بازدید کننده در سایت ارائه شده است.

 

   1. مطالبی را در سایت ارائه کنید که در هیچ جای دیگر وب قابل دسترسی نباشند. مردم مدت زمانی بیشتری در سایت شما باقی می مانند تا مطالب اصل و منحصر به فرد را بخوانند.

   2. به بازدیدکنندگان یادآوری کنید که میتوانند صفحات سایت شما را چاپ کنند. آنها میتوانند در هنگام مرور صفحات ، اقدام به چاپ آنها هم بکنند که البته مدت اقامت آنها را افزایش میدهد.

   3. در صورتی که بازدیدکنندگان برای پر کردن فرم های نظرخواهی یا شرکت در یک رقابت وقت بیشتری گذاشتند ، حتما یک محصول یا کالای رایگان به آنها هدیه کنید. این کار باعث می شود علاوه بر اقامت بیشتر در سایت شما ، نسبت به خرید یک محصول نیز رقبت پیدا کنند.

   4. یک نرم افزار سودمند و کاربردی را بصورت رایگان در اختیار آنها بگذارید تا بتوانند فورا دانلود کنند. در حین دانلود فایل شما، به احتمال زیاد به خواندن مطالب و تبلیغات سایت می پردازند.

   5. یک فهرست یا لیست بزرگ از اطلاعات یا منابعی که بازدیدکننده شما ممکن است به دنبال آن باشند ، فراهم کنید. این فهرست (directory) باید مربوط به موضوع بوده و البته قابل جستجو (search) نیز باشد.

   6. مطمئن شوید که صفحات سایت شما سریع بارگذاری می شوند در غیر اینصورت بازدیدکننده سایت را خیلی زود ترک  می کند. وقت طلاست. آنها نمی خواهند وقت خود را بر سر صفحاتی که دیر بارگذاری می شوند تلف کنند.

   7. در اولین صفحه یا مکان ممکن در سایت به کاربران بگویید که چه امکانات و مزایایی در سایت شما ارائه شده است. اگر افراد در سایت شما دچار سردرگمی شوند و نفهمند که شما بالاخره چکار میکنید، آنجا را ترک می کنند.

   8. سایت خود را بصورت حرفه ای و با دقت طراحی کنید. بازدید کنندگان وقتی با سایتهایی پر از مشکلات فنی و خطاهای املایی و دستوری روبرو میشوند، دلسرد شده و خارج می شوند.

   9. متن های سایت خود را بگونه ای درج کنید که به راحتی قابل خواندن باشد. بسیاری از مردم برای خواندن مطالب خیلی ریز یا با فونت بد ، به چشمانشان زحمت نمی دهند. ساده نویسی را فراموش نکنید. همه که دانشنامه دکتری زبان و ادبیات فارسی ندارند!

  10. از تیترهای بزرگ و کوچک در سراسر وب سایت خود استفاده کنید. اینکار باعث جلب توجه بازدید کننده شده و او را مدت زمان بیشتری در سایت نگه می دارد.

 

منبع : http://webpro.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد