کلیک تگ چیست ؟
تبلیغات در سایتها امروزه یکی از رایجترین روشهای تبلیغات آنلاین است. آگهی دهندگان در تلاش هستند با استفاده از تصاویر جذاب تاثیر آگهی خود را بیشتر کنند و در این میان استفاده از تکنولوژی فلش و ساخت انیمیشن توانسته جذابیت بنرها و آگهی ها را بیشتر و در نهایت به نفع آگهی دهندگان و حتی سایتها تمام شود چرا که افزایش تاثیر آگهی به معنای رضایت بیشتر مشتری و در نتیجه درآمد بالاتر برای سایت پخش کننده باشد و حتی سایت یاهو در سالهای قبل با تغییر سیاست جذب تبلیغات و استفاده از فلش توانست درآمد خود از محل جذب آگهی را به طرز محسوسی بالا ببرد.
اما برای حل این مسئله تکنیک ساده ای وجود دارد که در نسخه ی چهار به بعد فلش پلیر قابل استفاده است .در نسخه های اخیر فلش امکان استفاده از متغیری به نام ClickTAG وجود دارد که بصورت پارامتر به فایل فلش (فایل با پسوند swf) ارسال میشود. استفاده از این متغیر در خود فلش نیز بسیار ساده است و تنها کافیست در هنگام طراحی به جای URL در تابع getURL که معمولا در هنگام کلیک بر روی بنر یا یک دکمه فعال میشود نام دقیق همین متغیر (ClickTAG) ذکر شود. برای مقدار دهی این متغیر در هنگام استفاده نیز کافیست در کد HTML که شامل نام فایل SWF است آدرس صفحه یا اسکریپت ثبت کلیک به این شکل قرار گیرد :
myflash.swf?clickTag=http://mysite.com/click/id=1
اگر از نسخه های جدید Macromedia Flash برای طراحی فلش استفاده می کنید و احتمالا با کلیک تگ مشکل دارید بایستی در تنظیمات ایجاد SWF (گزینه Publish Setting از منوی File ) از ActionScript 1.0 استفاده کنید. ( در نسخه های جدید اکشن اسکریپت نسخه دو بصورت پیش فرض استفاده می شود).
برای امنیت بیشتر فایل فلش و جلوگیری از ارسال پارامترهای خطرساز یا نامناسب نیز میتواند در کد نوشته شده در سورس فلش چک کنید که آدرس ارسالی توسط ClickTag حتما با http شروع شده باشد.