مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مزرعه چاپارل

همه چیز و هیچ چیز

مجموعه کارتون های ملوان زبل

کارتون زیبا و محبوب ملوان زبل که دیدن دوباره آن خاطرات بسیاری از دوران گذشته را در ذهن ها تداعی می کند. حتما یادتان است که ملوان زبل یا آنطور که خارجیها به او میگویند: «پاپ آی»، ملوان یک چشم نیروی دریایی که با آن لباس خاصش و بازو هایی عضلانی که روی یکی از آنها یک لنگر خالکوبی شده بود، جزو اولین ابرقهرمانهایی شد که ابتدا در کتابها و بعد در تلویزیون پدیدار شد.

او در ابتدای هر داستان توسط دشمنانش کتک می خورد و بعد با گفتن جمله ی معروفش که : «دیگه نمیتونم تحمل کنم» و خوردن یک قوطی اسفناج ، نیرو می گرفت و تمام آنها را شکست می داد.ملوان زبل یک شخصیت فردگرا و منزوی، با عقاید مربوط به خود بود. او جملهای دارد که تمام جهان بینیاش را بیان میکند: «من همانی هستم که هستم و این، تمام آن چیزی است که هستم.»
 


 

این شخصیت آنقدر معروف شد که پزشکان نام یک بیماری را از او بگیرند. وقتی تاندون عضله سر بازو پاره شود و عضله به بالا جمع شود، بازوی بیمار برجسته میشود. آن ها به این حالت، «عضله ملوان زبل» میگویند.
عده ای معتقدند او صنعت رو به ورشکستگی اسفناجکاران را نجات داد و به همین دلیل کشاورزان مجسمهاش را وسط شهر کریستال سیتی ایالت تگزاس، قرار داده اند.

این مجموعه اولین بار به کارگردانی Elzie Crisler Segar در 17 ژانویه 1929 عرضه شد که با استقبال بسیاری مواجه شد که همین استقبال باعث شد تا سری های بعدی آن نیز ساخته شود.

برای دانلود کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد